محمدپارسامحمدپارسا، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

خاطرات مامانی

توصیه هایی در خصوص شکایات شایع دوران بارداری

1390/4/28 22:21
600 بازدید
اشتراک گذاری

با سلاملبخند

مامان نی نی گولو امروز می خواد واسه تموم مامانایی که نی نی هاشون تو دلشون هست مطالب آموزشی

بنویسه امیدوارم برای مامانای گل مفید باشه قلب

قسمت اول :

سوزش سر دل (heart burn ):

سوزش سر دل به علل هورمونی ,افزایش حجم رحم ,رشد جنین و فشار آن به معده و دستگاه

گوارش مادر و در نتیجه ریفلاکس اسید معده به قسمت تحتانی مری ایجاد می شود.

توصیه می شود :

*وعده های غذایی را به 4-5 وعده غذای سبک افزایش دهید.

 *از غذاهای سرخ کرده اجتناب کرده  و از غذاهای آب پز و بخار پز استفاده کنید .

*غذا را خوب جویده و به آرامی میل کنید.

*بعد از صرف غذا کمی پیاده روی کنید.

*از غذاهای چرب و پر ادویه کمتر استفاده کنید.

*مصرف شکلات ,قهوه,چای,نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین را قطع

کرده و به جای آن آب بنوشید.

*از مصرف سرکه همراه سالاد پرهیز کنید و از غذاهایی که اضافه اسید معده را جذب می کنند

مانند شیر ,تخم مرغ یا غذاهای نشاسته ای استفاده کنید.

* بعد از صرف غذا یا آشامیدن از دراز کشیدن یا خم شدن به جلو بپرهیزید.

*در هنگام استراحت زیر سر را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

*در صورت که با رعایت موارد فوق سوزش سر دل همچنان ادامه داشت با مشورت پزشک

می توان از آنتی اسید ها استفاده کرد.

 

برگرفته از کتاب راهنمای کشوری تغذیه دوران بارداری و شیردهی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان تارا - سارا
29 تیر 90 9:35
سلام دوست عزیز یه مسابقه تو قسمت دپارتمان مسابقات نی نی وبلاگ هست بنام نی نیه شگفت انگیز که تارا و دوستاش شرکت کردن و رای گیری آغاز شده اگر دوست داشتید به تارا با کد 104 رای بدهید.از طریق تلگراف کد به مدیریت. و چون به 5 نفر میشه رای داد اگر دوست داشتید به دوستهای تارا با این کدها هم رای بدهید 27-110-101-20 ممنون -ضمنا فقط تا فردا فرصت رای دادن هست- اگر به ما رای دادید بهمون خبر بدهید تا جزو دوستان وبمون لینکتون کنیم.


من به نی نی تون رای دادم اما نه به این دلیل که لینکمون کنید

مامان رها
29 تیر 90 9:36
سلام عزیزم وب قشنگی دارین دخملتون هم نازه کد رهای من در مسابقه 27 اگه رای بدید خوشحال میشیم


ممنون عزیزم. اما نی نی گولوی من جنسیتش فعلا مشخص نیست (:
مامان شازده کوچولو
29 تیر 90 12:12
سلام عزیزم
با اومدنتون به وبلاگ پسرم خوشحالم کردید ،
از اینکه با یه مامانی که مسافرکوچولو داره آشنا شدم خوشبختم ، من عاشق نی نی ها و دوستدار همه مامانهای باردارم
با اجازه لینکتون میکنم


خواهش می کنم ,منم خوشحالم با شما آشنا شدم. اجازه ما هم دست شماست
Eli
29 تیر 90 14:49
سلام آجی جون می بینم مطالب پر فایده واسه مام نی نی گو لو ها می نویسی قوربونش بره خاله الی طلایی


خدا نکنه خاله جون الی
maman danial
29 تیر 90 22:25
salam azizam khoshhal misham bahat ashna besham.movazebe khodeto ninit bash.mer30 be webe man sar zadi.
مامان آزاده
30 تیر 90 12:20
سلام خوشحالم بهممون سر زدید. وب نازی دارین. مواظب خودتون باشین. راستی ننوشتید چند هفته اید؟
khale elika
30 تیر 90 15:29
faghat omadam ye khorde ghorbon sadagheye khahar zadam ghorbonesh beram elahiiiiiiiiiii


قلبون خاله الیکای مهلبونم بشم من
خاله مشاور
30 تیر 90 16:21
سلام نی نی گوگولو خاله مشاورم شناختی؟
نی نی توپولی
30 تیر 90 17:24
کدم59 مرسی
دایی امید
6 مرداد 90 8:44
چاکر نی نی گولو هم هستیم


قربون دایی جونم بشم من